گروه شهری: به گفته شهردار تهران، راه امام(ره) و شهدا یک تکلیف بیشتر ندارد و آن اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه است

محمدباقر قالیباف در مراسم یادواره شهدای عملیات خیبر که در منطقه 9 تهران برگزار شده بود، ادامه داد: باید ثابت کنیم که انقلاب و نظام می‌تواند تامین‌کننده زندگی مادی و معنوی مردم باشد و در عملکردمان این قابلیت را به جوانان نشان دهیم.

قالیباف ضمن اعلام اینکه به‌جای کارهای سلبی باید به امور ایجابی پرداخت، گفت: مطمئنا بر تحقق باورهای شهدا مصمم هستیم و به همین دلیل تحت رهبری مقام معظم رهبری و به دور از همه حاشیه‌ها در این جهت گام برمی‌داریم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه همه هویت حقیقی و حقوقی و ظرفیت‌های مادی و معنوی ما از وجود شهداست از شهید محمد ابراهیم همت، فرمانده عملیات خیبر یاد کرد و گفت: شهید همت ترکیبی از عقلانیت و عشق و احساس توأم با یکدیگر بود و فرهنگ عاشورایی را در دوران دفاع مقدس نمایندگی می‌کرد و انصافا در طراحی، تدبیر و عقلانیت، زبانزد همه فرماندهان بود.

وی به برخی دیگر از فرماندهان بسیج، ارتش و... نیز اشاره کرد و بیان داشت: فرمانده بزرگی چون شهید بابایی که در نیروی هوایی ارتش حضور داشت نیز از افراد استثنایی بود. بابایی بهترین استاد خلبان بود و در نهایت در روز عید قربان و درحالی‌که برای شناسایی منطقه در کابین هواپیما نشسته بود، تیری به حنجره‌اش اصابت کرد و در روز عید قربان، قربانی در راه خدا شد.

قالیباف با تاکید بر اینکه از سنگرسازان بی‌سنگر نیز باید یاد کرد، بیان داشت: پل خیبر به دست بچه‌های جهاد سازندگی ساخته شد و اگر مهندسان جهاد نبودند امکان نداشت چنین اتفاقی رخ دهد.

کد خبر 103547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز